måndag 18 oktober 2010

Teater Max Boll

Igår var jag och min flickvän Isabelle på teater. Vi såg Max Boll på Sagohuset i Lund. Så himlans mysigt! Vi satt på golvet längst fram och var fängslade av den spännande sagan om Max Boll, Max Bil och Max Lampa. Jag försökte smita fram på scen och ta bollen men mamma fick fatt i mig varje gång. Det var en teater som innehöll allt - action, romantik, humor och spänning. Alla tyckte det var jättebra utom en pojke som var 5 år som satt bakom oss som sa "Det här var den trååååkigaste teatern jag nånsin sett!" och härmade Max med fånig röst när han sa "Boll" och "Bil" och "Lampa". Han var nog lite för gammal.

Isabelle sitter fängslad. Ska Max fånga bollen?

Efteråt förklarade Isabelle för mig varför Max grät och fick plåster.

Tänk att jag har sett den riktiga Max!

Vi passade på att undersöka Max Lampa lite närmre.

Jag ville gärna plocka isär lampan och se ur den fungerade. Det gjorde den inte, fungerade alltså, när jag hade lekt färdigt. Fast det gjorde inget sa Max.

1 kommentar: