lördag 7 april 2012

Gynning x 2

Igår var jag på min första konstutställning! Vi var hos Gynning x 2 på Ystad Saltsjöbad. Här kommer en liten bildkavalkad. //A

Jag bytte kläder några gånger innan jag till slut bestämde mig för den här looken som skulle visa sig bli myyycket uppskattad av kultureliten som berömde min stilsäkra attityd.

Pannband Bali Tröja NYC Leggings MarMar/ByEngberg Silverskor byKier Detalj Brio

Vi började med frukost på hotellet. Tyvärr hade de missat ersättning, mosad potatis och mild gröt på buffén, så den var lite fattig kan man säga. Jaja, de andra verkade nöjda. Jag fick veta att den ena konstnären är min Farmor. Vi har ju setts förut men jag har inte riktigt koll på vilka som tillhör familjen än.

Så man kan alltså vara BÅDE konstnär OCH farmor?

Todd var på bushumör och sjöng "Bä bä biba lamm, gick på restaurang, vet du vad han gjorde, bajsa under bordet" för hela Ystad Saltsjöbad och så skrattade han och Faster C mest av alla. Faster C lurade Todd och sa att lammet hade bajsat på hennes tallrik och visade en brun klick på tallriken. Ni skulle sett min brors min när hon sa det, han trodde inte det var sant! Och det var det givetvis inte heller för det var choklad! Och så skrattade de jättemycket igen.

Då kände jag mig lite utanför eftersom mitt bajs mer är som Hultbergs senap. Det var det ingen som hade på tallriken. Nä, den där bajshumorn tycker jag faktiskt inte är särskilt rolig.

Så var det dags för utställning. OJ så mycket folk! Och så många som ville prata, titta och lyssna på Farmor & Faster C. Plötsligt försvann de bort i havet av människor.


Jag tog mig tid att titta på alla fina målningar...

...och häftiga skulpturer.


Rätt som det var kom Faster C och höjde mig till skyarna. "-Nu ska jag visa mina favoriter", sa hon och så gick vi en runda tillsammans.


"Här är en av mina favoriter. Den tycker jag är jättefin! Vad tycker du Anni?" frågade hon mig. Jag kunde bara hålla med, den var jättefin med fjärilarna och allt.

Jag ställde intelligenta frågor och Faster C tog sig tid att svara på varenda en.


Men sen blev jag ganska trött. Det tar på krafterna att tolka konst, det må jag då säga.

Jag letade efter brorsan och började kolla vid kakbuffén. Eftersom han inte var där så fanns det ju bara ett ställe han kunde vara på...

Mycket riktigt! På golvet och lekte med bilar såklart!

Innan jag skulle hem så kom C fram och ville ge mig en sak. Oh tack så mycket!

Vi varvade ner lite och sammanfattade utställningen. Jag öppnade mitt paket i lugn och ro och...

...SÅHÄR glad blev jag! KOLLA vad jag fick! Det som fattades mig i min outfit - ett fjärilshalsband med matchande armband!

Så snyggt!!
Mer om Farmor kan ni läsa här. Och mer om Faster C kan ni läsa här. Eller åk ner till YSB och hälsa från mig vetja :)

4 kommentarer:

  1. Vi hade faktiskt tänkt åka ner till Ystad för att se utställningen men vädret satte stopp för de planerna. Ha en fortsatt trevlig och glad påsk hela familjen.

    SvaraRadera
  2. Hej!! Idag var jag på utflykt till Österlen med mina bästisar (som jag tror dina mamma känner till). En av tjejerna ville till YSB men vi hann tyvärr inte!! Det tycker jag verkligen var synd, nu när man läst din rapport!!! Kram från Lisa S

    SvaraRadera
  3. Underbart söööt du är i leopardleggingsen :). Åh ville med varit på denna utställning, älskar din mosters konst.
    Kram Johanna byEngberg

    SvaraRadera