måndag 8 oktober 2012

Den riktiga Bärgar'n

Vi var på en liten utflykt i helgen. Den innehöll allt. Humor, spänning, action, drama...

Vi hälsade på hemma hos mammas bästis Karoline med familj. Här med Danielas lilla dotter Alice, en framtida polare till mig.

Vi hade supermysigt och åt så god mat! Jag passade på att utforska deras vackra hem. Det gjorde mamma med, titta noga så anar ni henne under bordet.

Här tyckte jag det var roligast att leka. Att jag inte fick vara just här gjorde det hela bara ännu roligare.

Och här lekte mamma, i Karolines butik Gemma.

När vi vinkat hejdå till våra vänner körde vi raka vägen till Väla köpcenter. I LOVE VÄLA. Både jag och min bror gick crazy där inne, på vårt bästa humör sprang vi omkring och tjoade och tjimmade helt uppskruvade av detta underbara lekpalats. Men vi var där för ett mission - att hitta en present till Isabelle som fyllde 3 år.

Jag föreslog tusen saker men det var min bror som hade slutordet eftersom det är hans tjej.

Och han visste exakt vad hon skulle få! När uppdraget var utfört var det dags att styra kosan mot kalas. Jiiiipppiii!

Men någonting gick snett. Det handlade om ett möte, smal väg, åker, jord, dike....?

Pappa och brorsan utvärderade situationen som först inte kändes så allvarlig.

Men vi satt verkligen fast.

Jag höll mig rätt lugn men min bror som är väldigt mån om bilar blev ganska ledsen och orolig för bilen. Han ringde till Vevica som han kallar henne, till Isabelle och till Farmor såklart och berättade ivrigt vad som hänt. 

Det var trångt, vi hade ju liksom packat rejält om man säger så. Stämningen var....vad ska man säga.... spänd? Irritationen låg inte långt borta.

Äntligen!! Bärgningsbilen, vår räddning, kom! Pappa slängde upp dörren...

....och VIPS passade Blixten & Bärgarn på att ta sig en nypa luft. Här blev läget något kaotiskt. Vi fick bara inte förlora ballongen!!

Pappa rusade efter, jag skrek, Todd skrek, mamma skrattade så hon kiknade.


Pappa fullkomligt plöjde åkern, varje gång han närmade sig ballongen flög den en bit fram och så höll det på några varv innan pappa imponerande nog vann och fångade den! Bonden kommer bli jätteglad.

Det som följde var vansinnigt spännande. Först fick vi tömma hela bagageluckan för att ta fram något som låg under bagageluckan. Det bättrade på humöret.

Sen fick vi beskåda hur bärgarn arbetade i en utmanande arbetsmiljö. Två blöjor låg vid bromsen och en Blixtenballong i huvudet. Men han var proffessionell och till slut lyckades han!

YES! Äntligen kom vi loss.

Två timmar sent rullade vi in till världens finaste 3-åring! Hon blev såååå glad för sin Pippidräkt men absolut gladast blev hon för den fina ballongen som Todd valt alldeles själv. Och för att Todd äntligen kom såklart. Adam var rätt nöjd över att se mig med och slängde sig över mig som han brukar.

Kalaset avslutades med skattjakt. Galet läskigt.

Grattis Isabelle! Din födelsedag var onekligen en av de mest spännande dagarna i mitt liv.

7 kommentarer:

  1. Hahahaha! Underbara ni, underbar blogg.

    SvaraRadera
  2. Haha, jag njuter av att läsa om er underhållande dag,underbart!
    Måste säg att du var grymt söt i dina fina kläder dagen till ära LillSis!

    SvaraRadera
  3. Oj! Vilken spännande dag! :)

    Böneutrop i Sverige eller inte? gå in på vår blogg och kommentera! :)

    SvaraRadera
  4. Har missat att läsa bloggen på någon månad men måste bara kommentera detta inlägg. Jag skrattade så jag tjööööt, bra skrivet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack Jess, kul att kunna roa även om vi vid tillfället var allt annat är roade. Men såhär i efterhand skrattar vi också åt hela grejen :)

      Radera
    2. Nä jag kan tänka mig att det kanske inte var så kul just i den stunden ;)

      Radera