torsdag 20 juni 2013

Badhytten

Nu måste jag tipsa om kanske världens mysigaste present, åtminstone enligt mina föräldrar. Och kanske extra för er som bor eller har rötter här nere där vi bor.... Det är nämligen en äldre man, pensionär kanske, som arbetat med att reparera badhytter som är lite av ett signum för Näset. (Oj ja idag låter jag verkligen lillgammal, vilka ord jag slänger mig med ;). Nu har han kommit på den fina idén att tillverka fågelholkar i överblivet material från badhytterna som är tillverkade på exakt samma sätt fast i miniskala. Ja tack på den va? Dessutom har min Mormor den stora förmånen att sälja dessa fina Badhytter på sin Lilla Station i Ljunghusen. Det var dagens tips från min Muttilajn genom mig till er. Öh? Nåt sånt. Men ja, ni fattar. 

Stor.

Och liten.

4 kommentarer:

  1. Helt makalöst! Väldigt imponerande!

    SvaraRadera
  2. Underbara små hytter! vad kostar dem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är de fina! Det finns två varianter. Fågelholken kostar 595:- och sen finns det en lite större som man kan öppna och ha en "hutt" i som kostar 695:-. Lilla Station lägger inte på något på mannens priser utan det är vad han ska ha för dem. Bra pris om du frågar mig, det är mycket arbete och kärlek i dessa :)

      Radera
    2. Ja verkligen underbara! Ska spanas in nästa gång jag är förbi!!
      tack för snabbt svar!!

      Radera